Nyomdaipari fejlesztés a debreceni innovációs parkban
2017.09.15. A Xanga cégcsoport fejlesztésében új gyártó- és logisztikai csarnokkal bővült a Gravic Hungary Kft. nyomdaipari üzeme a Debreceni Regionális és Innovációs Tudományos Technológiai Parkban, a beruházást szerdán adták át a cégek és a város vezetői. Új munkaerőt is felvesznek - írja az MTI.
|
Felvidékről a kovászt, Erdélyből a sót küldik a magyarok kenyeréhez 2016.07.01. A 2011-ben Pécsen elindított Magyarok kenyere jótékonysági akció keretében magyarországi és határon túli magyarlakta településekről 10 tonna búza érkezett Baranyába, 2012-ben húsz, egy évvel később 100, 2014-ben 220, míg tavaly már 440 tonna. Az elmúlt három év komoly mennyisége annak köszönhető, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) 2013-ban 77, egy esztendővel később 120, tavaly pedig 362 tonna összegyűjtésével járult hozzá a kezdeményezés sikeréhez.
|
Virágcsokrok lepik el ma az országot 2016.06.28. A Virágot egy mosolyért! nevű kezdeményezés keretében virágkötők és virágüzletek csokrok ezreit helyezik el az ország minden pontján. Ezeket a virágokat bárki hazaviheti ingyen, mindez arra szolgál, hogy a megtalálók arcára mosolyt csaljanak a résztvevő virágosok. |
Elbűvölnek a zöldtetős skandináv hobbitházak 2016.06.27. A zöldtetők környezetvédelmi előnyei már korábbról ismertek.
Hasznuk egyértelmű: elnyelik az esővizet, jól szigetelnek ? nyáron hűtenek, télen pedig kevesebbet kell fűteni, ráadásul gyönyörűek. |
Világhírű lett a nagyvázsonyi szemétgyűjtő lovas fogat 2016.06.16. Környezetbarát, takarékos és csendes. Külföldön már évekkel ezelőtt bevált.
A nagyvázsonyi önkormányzat Fábry Szabolcs János polgármester, ötletgazda kezdeményezésére kísérletképpen fogott bele a lovas fogatos hulladékgyűjtésbe, mert szeretne pénzt megtakarítani, illetve igyekszik kímélni a környezetet. A próbaüzem tapasztalatai kedvezőek.
Sok előnye van
Az új hulladékgyűjtési ?technika? egyúttal olcsó, munkahelyteremtő és lótenyésztést segítő. Amíg egy kukásautó ötvenmillió forintba kerül, a lovas kocsi négymillióból ?megvan?, fenntartási költségei is lényegesen olcsóbbak ? mintegy egyharmadába kerülnek a kukás autóénak.
A kocsi prototípusa ? külföldi minták alapján ? a nagykőrösi Danka-műhelyből érkezett a településre. A jármű két oldalra billenti a platót, négy rögzíthető tárcsafékkel, bőrülésekkel és hátsó kapaszkodós fellépőkkel ellátott fogat.
|
|
|
|
|